bicibibliosRecorregut amb bicicleta de l’escriptor, periodista i aficionat al ciclisme Rafael Vallbona fent cada final d’etapa en una biblioteca. Un cop arribat a cada destí, es farà una trobada amb lectors de la biblioteca per parlar sobre llibres de viatges i sobre el viatge com a forma de coneixement i de transformació.

En paral·lel un equip enregistrarà en vídeo el viatge per fer-ne un documental que després es penjarà a la xarxa i es distribuirà a totes les biblioteques implicades en el projecte. El film es presentarà al Festival de Cinema de Viatges en bicicleta de París. Un cop acabat el viatge l’autor escriurà un llibre sobre el mateix que s’editarà en versió digital per ser prestat al servei e-biblioteques.

Full de ruta i etapes

8 de juny……….          Puigcerdà – Biblioteca Municipal Josep Picola de Sant Joan de les Abadesses a les 19.00 h.

9 de juny………..          Sant Joan de les Abadesses – Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany. Banyoles a les 19.00 h.

10 de juny……….         Banyoles – Biblioteca Comarcal de Blanes a les 19.00 h.

11 de juny……….         Blanes – Biblioteca Núria Albó. La Garriga a les 19.00 h.

12 de juny……….         La Garriga – Biblioteca Esteve Paluzie. Barberà del Vallès a les 19.00 h.

13 de juny………          Barberà del Vallès – Biblioteca Can Manyer. Vilassar de Dalt a les 11.30 h.

Cada etapa es tanca amb una xerrada a la tarda (19 h.) tret de la darrera que acabarà dissabte a mig matí per poder fer la trobada amb els lectors a tocar de migdia. Les biblioteques s’hauran d’ocupar de la gestió local de l’activitat: difusió, dinamització i avaluació.

Per facilitar el treball bibliogràfic que ha d’acompanyar l’activitat, el Servei de Biblioteques us enviarà una bibliografia sobre literatura de viatges elaborada pel mateix Rafael Vallbona.