Cadira

En el marc de les activitats programades durant el 2015 Any de les Biblioteques, el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, conjuntament amb el Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, engeguen un concurs adreçat als estudiants de grau universitari d’arquitectura i de disseny al voltant de dos objectes: la cadira i llibre.

El concurs proposa un repte apassionant, el disseny d’una cadira que tingui a la vegada una doble funció: la de seure i la de ser un contenidor de llibres. La cadira és un dels objectes quotidians més pensats i projectats pels arquitectes i dissenyadors d’arreu del món. El seu disseny és un exercici senzill i complex a la vegada, perquè ha d’integrar molts aspectes, com l’estabilitat, ergonomia, etc. i, per a aquesta ocasió, s’hi afegeixen el llibre i les biblioteques.

El concurs cerca la creativitat i el talent dels estudiants, amb l’objectiu de recuperar i reforçar la tradició catalana pel bon disseny dels objectes quotidians, apropar als ciutadans la lectura, els llibres i les biblioteques i celebrar, amb la creació d’una cadira amb llibres, l’Any de les Biblioteques 2015.

El premi del guanyador/a consistirà en 300€ per comprar en una llibreria especialitzada i una visita a una empresa relacionada amb el món del disseny. Tots els guardonats participaran en una exposició itinerant per biblioteques públiques i universitàries.

Trobareu les bases i més informació a: http://www.cadira2015b.cat/

El termini de presentació de projectes finalitza 30 de setembre.