El Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i Reusenques de Lletres organitzen un concurs literari que forma part del programa d’activitats en commemoració de l’Any de les Biblioteques.

bibliorelats_2

Es demana la creació d’un conte breu, escrit en llengua catalana, que tingui com a referent la biblioteca pública –biblioteca i bibliotecaris-, com a matèria literària i amb una extensió d’entre 5.000 i 5.500 caràcters, espais inclosos. No hi ha cap límit d’edat per a la participació en aquest premi.

En la valoració dels treballs es tindrà en compte la qualitat literària i l’originalitat de l’enfocament. Els treballs hauran de ser originals i inèdits i no podran haver estat premiats anteriorment ni trobar-se pendents de la resolució d’altres certàmens. El premi consistirà en l’edició col·lectiva en un llibre dels contes seleccionats.

El període d’admissió d’originals finalitzarà a les 24 h del dia 10 de maig de 2015. Tots els autors s’hauran de registrar a la plataforma d’edició Røter. Alguns dels contes seleccionats i el nom dels autors es publicaran en el blog Bibliorelats especialment creat per al concurs.

El veredicte es farà públic el dia 22 de maig de 2015, directament als concursants, a les biblioteques, al blog Bibliorelats i a la premsa. El volum col·lectiu es presentarà durant el mes de setembre de 2015, durant la setmana del llibre en català. El jurat estarà format per: Carme Andrade, Carme Fenoll, Fina Masdéu, Lena Paüls i Victòria Rodrigo.

Més informació: